Monday, January 10, 2011

memoirs of friendship:me and her

salam,



Don't speak-No Doubt


 You and me, we used to be together
Every day together, always
I really feel that I'm losing my best friend
I can't believe this could be the end

It looks as though you're letting go
And if it's real, well I don't want to know

Don't speak
I know just what you're saying
So please stop explaining
Don't tell me 'cause it hurts

Don't speak
I know what you're thinking
I don't need your reasons
Don't tell me 'cause it hurts

Our memories, they can be inviting
But some are altogether mighty frightening
As we die, both you and I
With my head in my hands, I sit and cry

Don't speak
I know just what you're saying
So please stop explaining
Don't tell me 'cause it hurts, no, no, no

Don't speak
I know what you're thinking
And I don't need your reasons
Don't tell me 'cause it hurts

It's all ending
I gotta stop pretending who we are

You and me
I can see us dying, are we?

Don't speak
I know just what you're saying
So please stop explaining
Don't tell me 'cause it hurts, no, no

Don't speak
I know what you're thinking
And I don't need your reasons
Don't tell me 'cause it hurts
Don't tell me 'cause it hurts

I know what you're saying
So please stop explaining

Don't speak, don't speak, don't speak, oh
I know what you're thinking
And I don't need your reasons

I know you're good, I know you're good
I know you're real good, oh
La da da da, la da da da da
Don't, don't

Oh, oh
Hush, hush, darling, hush, hush, darling
Hush, hush don't tell me 'cause it hurts
Hush, hush, darling, hush, hush, darling
Hush, hush don't tell me 'cause it hurts


korang sure pernah dengar lagu ni right?same with me.aku pun pernah lagu.in fact lagu ni is one of my favourite songs.tapi aku tak pernah sangka apa yang berlaku in this song akan berlaku dalam hidup.if someone kaitkan lagu ni dengan boyfriend or girlfriend aku kaitkan lagu ni dengan cerita hidup aku with one of my bestfriend.sekarang bagi aku dia cuma seorang kawan sahaja.
kawan dimana satu ketika dulu aku sentiasa bersama dengan dia.ke mana-mana sahaja.kawan yang aku menceritakan hampir kesemua masalah aku kepadanya.kawan yang aku selalu temani aku keluar.kawan yang aku sangat-sangat percaya.kawan yang aku pernah menangis bersama,gelak bersama.sekarang itu semua hanya tinggal kenangan.kenapa?kerana dia dah memilih kawan yang lain untuk mengganti diriku.

dia tidak lagi bersama aku ke mana-mana,dia tidak lagi mendengar masalah aku,tidak lagi menemani aku untuk keluar.kawan yang aku tidak lagi boleh percaya.kawan yang tidak lagi menangis or ketawa mendengar cerita-cerita aku.dia hanya kawan yang tegur aku ketika kitaorang berjumpa di kaki lima.



bagi aku apa yang terjadi antara aku dan dia,apa yang kami kongsikan akan aku simpan as my history to myself.aku akan terus berkawan dengannya because i dont want her to speak this word nabel aku dah tak nak kawan dengan ko dah.bagi aku seorang kawan akan tetap menjadi kawan aku seumur hidup.tetapi seorang kawan baik akan manjadi kawan ketika dia berpaling dari aku (ayat aku jiwang siot) .aku really thought she is one of my bestfriend until she is not.

 this is totally true

aku harap korang takkan melalui apa yang aku lalui.but if korang dah pernah lalui,maybe korang boleh share your story with me.and if korang akan melalui apa yang aku lalui ingat kawan akan kekal sebagai kawan tapi kawan baik boleh diubah title kepada kawan sahaja.macam seorang boyfriend boleh diubah title as ex boyfriend (bunyi macam ada pengalaman kan?)

aku pernah ceritakan my problem to my bestfriend.and diaorang cakap mu patut jauhkan diri daripada diaorang.have some gap wit her.and yes im having my gap with her.and i dont know bila aku akan dekatkan balik gap itu.aku harap gap itu akn mendekat apabila kitaorang graduate nanti.bila aku fikir-fikir balik patutla orang cakap zaman sekolah menengah is the best time of our life.zaman kolej pun best jugak tapi banyak masalah.antaranya this one.

sebab tu orang cakap hidup tak seindah mimpi.memang aku tak pernah harap hidup aku seindah mimpi tapi aku harap yang aku tak melalui maslah remeh-temeh macam ni.and to kwan yang aku cakapkan kita akan berkawan tapi ko dah buatkan diri ko keluar dari best friend list aku.ko nak marah? aku tak kesah pun :)
ko nak senyum and buat-buat tak amik kisah aku lagi tak amik kisah tapi ko kena ingat apa yang ko buat kat orang akan ko rasai sendiri satu hari nanti.

sekian untuk hari ini,
xoxo,
nabilah mr

No comments:

Post a Comment