Monday, January 17, 2011

facial...its my first time

assalamualaikum,




hey korang pernah tak pergi facial?tak pernah dan tak akan pernah nak?okeh aku faham sebab once upon a time aku pun macam korang sangat.fikir buat apa la nak membazir duit pergi facial.baik beli sebamed or aiken (kenapa kena sebamed or aiken? sebab aku pakai brand ni) then pakai kat rumah.murah and save right.jimat duit,masa and segala-galanya jimat lorh.pergi facial bukan buat apa-apa pun.sama aje kalau pakai sebamed or aiken.muka tetap sama kan.tapi seriously its not okeh. *mana ko tau nabilah?aku tau la sebab aku pergi buat facial tadi.*

hari ni sepanjang hari aku ditemani along or aku teman dia.actually dari semalam sebenarnya.but this morning baru buat aktiviti bersama-sama.pagi tadi around pukul 10 macam tuh kitaorang gerak pergi KL sebab nak pergi tengok kad kahwin my sister.yup shes going to married.how excited is that?okeh maybe aku jer yang excited :D.so after kitaorang pergi tengok kad kahwin kakak aku ajak aku gem,jom teman along pergi buat facial.so disebabkan aku pergi kemana-mana dengan dia for the day so aku pun ikut jer la.after sembahyang zohor at subang parade kakak aku berkata gem awak nak buat facial sekali tak?then aku cakap la nak!!!orang dah offer ko amik jer la kan.then pergi la tempat facial tu.nama ape ntah,aku pun dah lupa.then dia kata aku boleh masuk sekali dengan kakak aku.oh yes!!!

before facial tu start kitaorang kena tukar baju and seluar.habis tuh kalau dah buka and seluar ko pakai apa?die bagi la kain so ko kena la berkemban untuk pergi ke dalam bilik tuh.tak la jauh macam sekilo meter jarak between tempat tukar baju and bilik rawatan.so after masuk bilik rawatan tu,si gadis comel aka orang yang buat facial kat muka aku pun cakap do you want some water?.so aku and kakak aku cakap la yes!!! *pantang dioffer ko mesti cakap yes kan nabilah.nabilah : of course* then after minum air tu kitaorang pun baring di katil-katil yang disediakan.


lebih kurang camni la muka aku time buat facial tadi


after baring tu gadis comel tadi pun letak cleanser kat muka aku.sambil-sambil letak cleanser tu dia urut-urut muka aku.arghhhh.lega gila rasa.then after letak cleanser and a few things (aku tak tau apa yang diaorang letak kat muka aku actually) dia letakkan wap at my face.untuk apa aku tak tau.after muka aku dah di wap tuh ada la sorang auntie ni masuk bilik then cakap hi girls!!!so orang dah say hi ko balas jer la.si auntie ni datang bilik ni untuk picit all my acne yang ada kat muka ni plus dia buang minyak-minyak tersumbat kat muka ni.sakit tak masa dia picit tu?MASHA ALLAH sakit gila.sampai menangis aku dibuatnya.time tu la aku fikir betul la orang cakap sakit tu perlu untuk cantik.

after sesi yang menyakitkan itu,gadis yang comel itu kembali.dia letak scrub at my face.scrub itu sangat-sangat menyegarkan.sangat-sangat sejuk.sampai aku tertido. *aik buat facial pun ko boleh tidur.of course, i boleh tido bila-bila and di mana-mana sahaja*  hampir half an hour juga la scrub tu terletak elok di muka aku.dari wet sampai kering and melekat-lekat kat muka aku ni masa nak removekan scrub tu.so after letak scrub tu dia letak some toner untuk freshkan muka aku.so after siap aku pun tukar la balik baju aku.yerla takkan la aku nak balik berkemban.terkejut satu subang parade tu tengok aku berkemban.hihi.then aku pergi la kat along yang tengah tunggu aku.yup dia dah siap awal lagi dari aku.maybe sebab masa sesi picit jerawat tu dia punya acne lagi sikit dari aku (okeh,bukan maybe its memang).after tu along pun bayar.guna apa and berapa?guna kad kredit and aku tau tau jumlahnya.

 adakah muka ko selicin and sesmooth ini?tidak...its my first time.tunggulah aku buat kali ke 10 macam ni la muka aku (mood : perasan)



so sekarang its been almost 6 hours since aku buat facial,but aku still lagi rasa kulit aku lagi licin and smooth than before.its been a very nice experience to me to have my first facial actually.sakit rupanya buat facial ni.aku ingat tak sakit sebab masa aku tengok kat tv macam rilek jer and diaorang takde pun buat sesi memicit jerawat.so hakikatnya dalam tv itu tipu.buat facial ni sakit tapi it can help you to relax sebab tukang buat facial ni akan urut korang.hilang semua masalah and tension after korang (bukan korang,aku) berhempas pulas menahan mengantuk and belajar dalam kelas for 6 days in a week. WHAT??? 6 days in a week ko ada kelas.errrr....yup.

No comments:

Post a Comment