Saturday, January 29, 2011

life is not THAT easy

assalamualaikum,

hidup memang tak senang!!!

dah lama kan aku tak update aku punya blog ni.bukan sebab aku tak nak update tetapi apakah dayaku...terlalu banyak sangat kerja serta perkara-perkara lain yang perlu aku settlekan.haishhh.penat siot minggu ni.dah la seminggu aku mengalami insomnia.tak boleh tidur.hari-hari tidur pukul 3 and above.then kena bangun seawal 6 pagi (okeh bab bangun 6 pagi tu aku tipu jerk :P) .haishh sangat penat badan aku untuk minggu nih...

tapi apa yang lagi memenatkan aku adalah segala pelbagai masalah yang aku alami sepanjang minggu ni.well setiap minggu pun aku rasa aku ada masalah tapi minggu ni aku rasa sangat-sangat dan tak larat even untuk fikir about my problems.i really-really want to tell to all my problems please go away...aku dah tak larat nak fikir pasal korang da...pleaseee

 tak!!!aku bukan lemah semangat seperti kucing inih!!!

betul kata orang dalam hidup ni kita nak semua sempurna right?same with me.aku pun nak hidup aku run smoothly tapi bak kata tuan empunya blog nih  everyone wants life to run smoothly but it`s mistakes that make lie interesting.aku pun setuju jugak cakap EN. KHAIRUL ni tapi aku still rasa hidup aku ni akan tersangat sempurna if takde masalah dalam hidup aku nih.well atleast aku fikir macam nih pada ketika serta detik ini sahaja

 aku cuba sedaya upaya aku untuk berfikir secara positive about all my problems.seperti yang dikatakan oleh one of my senior during english public speaking at my college.well aku pun tak tahu apa function diaorang adakan public speaking sebab public speaking nih telah membuatkan aku bangun seawal 06.50 am and berjalan sejauh 500 meter (disebabkan bilik air aku selalu tak ada air di waktu pagi so aku terpaksa la pergi ke bilik air awam di bangunan sebelah) semata-mata untuk mandi.tapi bukan masalah bilik air yang dikatakan oleh seniorku itu.apa yang dia cakap adalah hidup kita ni sentiasa susah tak kira apa pun yang kita lakukan tapi apa yang penting adalah kita harus berfikiran positif.

aku masih lagi belajar untuk berfikiran positive...lesen P lagi

and yes aku boleh berfikiran positif and aku betul-betul cuba untuk berikiran positif pada minggu nih.and aku tak pernah sangka bahwasanya think positive ni sangat susah.tersangat susah actually (bagi aku la).tapi apa pun yang berlaku dalam minggu ni aku akan simpan menjadi one of my terrified experience in my life...thanks to my problems i learnt something new for this week which is kadang-kadang kawan yang baik boleh menjadi musuh kepada kita and sometimes musuh boleh menjadi kawan yang baik dalam hidup jika kena caranya...

 saya sangat sukakan awak ABU *ayat gatal*

7 hari dalam semingu nih,3 hari aku dok ulang tengok movie kami the movie sebab aku sangat sukakan persahabatam antara Lynn,Abu,Ali,Sofie and Adi dalam movie tersebut.bila la aku nak dapat kawan-kawan yang sangat kool seperti mereka? mengharap sangat kawan-kawan aku seperti mereka...sentiasa bersama kawan even perkara paling buruk happened in their life...


just like the movie all i want to say just hidup ini memang palat tapi esok masih ada...harap esok sentiasa ada untuk aku...amin...:)

No comments:

Post a Comment