Wednesday, June 22, 2011

Alhamdulillah darab tiga

assalamualaikum,



hanya Alhamdulillah sahaja yang aku mampu katakan or lebih tepat tulis dekat sini sebab aku rasa for past two weeks ni banyak benda benda yang baik happen to me.its just awesome to having all these rahmat from Allah S.W.T.kenapa? apa yang ko dapat? mai sini ceq nak habaq dekat hangpa suma

1. Alhamdulillah sebab result dah keluar



ini adalah sebab pertama why i am saying Alhamdulilah because i was passed for my final exam for my fourth semester.21 Hb after bangun lebey krang pukul ehem (takyah sebut la...buat malu jer) aku baca mesej daripada tiera cakap ko dpt bape result aku lulus.Alhamdulillah.then aku baru terfikir hari ni keluar result ker bukan esok ker.maka dengan pantas aku ambik phone aku untuk call Pn Uma Rani (my mentor) sebab biasanya kalau result aku dah keluar dia akan checkkan untuk aku.tapi hari tuh dia tak angkat la pulak.so dengan kadar yang segera menuju ke laptop untuk online sebab nak check result through portal.tunggu punya tunggu lambat la pulak line broadband kat Terengganu nih so tengok result aku Alhamdulillah aku lulus.bersyukur sangat sangat.berapa aku dapat tak perlu kot aku tunjukkan kat korang sebab rendah jer pointer aku and i am not in dean list.nanti kalau aku dapat dean list baru aku tunjuk kat korang.tapi ramai jugak batch aku yang dapat senarai dekan.42 orang daripada 183.hebat tak mereka mereka nih? aku rasa diaorang hebat sebab nak dapat senarai dekan dekat PPUM ni bukan senang.ko punya pointer harus and wajib 3.7 and above.amik ko 3.7 kot.tapi walaupun aku tak termasuk dalam senarai 42 orang tuh aku still bersyukur sebab aku lulus exam ni and dapat enjoy my holiday dengan aman dan damai.

2.Alhamdulillah sebab aku dah berjaya kosongkan bilik


separuh daripada barangs barangs aku

ni lagi satu sebab aku bersyukur sangat sangat.bukan apa,barang aku especially buku and nota nota lama tersangat la berat.so dengan bantuan tiera,ecah and my along tak lupa juga kepada diri sendiri aku akhirnya berjaya keluarkan barang barang aku daripada bilik aku ke kereta kakak aku yang terletak di luar asrama.dah la berat aku punya bilik tingkat 4 lak tuh.korang bayangkan la macam mana kuasa kitaorang angkat semua kotak kotak tuh then angkut dalam kereta.hahaha.thanks to TIERA,ECAH and ALONG dan juga diri sendiri

3.Alhamdulillah sebab berjaya sampai ke rumah
picture taken from tiera

sebab terakhir aku bersyukur kerana aku finally sampai ke rumah.bukan aku tak pernah balik rumah,tapi kali ni banyak sikit halangannya.even kitaorang habis exam awal,kitaorang terpaksa stay dalam asrama for another 1 minggu sebagai persiapan untuk malam graduan.tapi tu untuk orang yang terlibat dengan malam graduan la.mereka mereka yang langsung tak terlibat macam aku ni duduk la dalam bilik fikir esok aku nak korek mana duit nak makan.totally loser giler aku rasa time tuh.plus aku kena ganti kerja a day after malam graduan tu,so nak tak nak aku terpaksa juga balik malam sehari selepas malam graduan.all of these thanks to Pn Haspah.haishh!!!apepon aku dah berjaya sampai ke rumah and menulis entri ni pakai laptop yang dicharge dalam bilik sendiri dengan perasaan happy yang tak berbelah bagi...

walaupun macam mana pun aku still lagi ingat cakap mak aku.mak aku pernah cakap macam ni kak,ingat untuk ucapkan ALHAMDULILLAH every time selepas sembahyang sebab ALLAH dah bagi macam macam kat kita.DIA bagi kita makan,minum,rezeki,umur and macam macam lagi.ALHAMDULILLAH

p/s: sentiasa bersyukur dengan kehidupan yang dipinjamkan kepada NABILAH RAMLAN.

1 comment: