Tuesday, December 28, 2010

AFF SUZUKI mas 3-ina 0

 gambar ihsan kosmo online!


hell yeah.seems like everyone talking about football today.siapa yang tak cakap pasal bola hari ni?angkat tangan...tipu gile korang yang angkat tangan.aku yang takpernah tengok game malaysia before this pun talking about the match for almost the whole day.MALAYSIA FOR THE FIRST TIME PERGI FINAL AFF SUZUKI AFTER 14 YEARS THEN MENANG LAWAN INDONESIA 3-0.bangga tak?ok seriously im proud with the team.(even aku trak pernah pun tengok malaysia punya match).tapi malam tadi aku dengan penuh semangat buka channel 101 dekat astro semata-mata sebab nak tengok this match.haha aku berbangga dengan diriku.ok nabilah stop puji diri sendiri.   

 this picture taken from fb kelab penyokong harimau muda

mula- mula aku tengok match ni macam uik terror giler malaysia punya team.aku tak pernah pun tengok diaorang main macam tuh.ok fine aku tak pernah tengok pun this team main.tapi aku pernah tengok team aidil zafuan yang main which is batch before team yang main untuk AFF SUZUKI ni.the first 30 mins tuh aku rase wow hebat giler diaorang main.tak sia-sia aku bukak tv1 yang last choice aku akan tekan kat control tv aku tuh.memang aku tak pernah tengok pemain malaysia main sesemangat(ada ker perkataan ni) macam ni.then after 30 min berlalu aku rase ok momentum malaysia dah macam selalu dah.dah tak fun dah tengok mereka ni bermain.

sambil menanti dengan penuh sabar bila la nak masa rehat aku pun bersembang la dengan adik.aku tanya dia awak rasa kalau kita tak tengok match ni kita tak patriotik ke? then adik aku AZIM jawab ye la.orang yang tak minat politik macam kita nih ni je la time kita tunjuk patriotik kita kat negara(haha dengan penuh patriotik adik aku menjawab).then dia cakap kak buka la balik tv1.orang nak tengok bola nih.sebab aku tak nak fikir aku ni tak patriotik aku pun buka la tv1(ok sebab terlalu bosan sangat tengok game yang macam tak yah tengok pun takper aku pun buka la channel lain) sebab tu adik aku suruh aku buka tv1.after 5 mins macam tu then match dihentikan sebab time rehat after 45 mins game.

 gol !!!!!


 after rehat aku tengok and aku cakap ok momentum pemain malaysia dah naik balik.ape la yang MR.RAJAGOPAL cakap kat diaorang time rehat tadi.tiba-tiba aku jadi curious nak tahu.sibok je la ko ni nabilah.fine.then after 10 mins after separuh masa kedua start tiba-tiba si MARKUS which is penjaga gol indonesia keluar padang and tunjuk dengan bahasa isyarat kata ada laser yang ditujukan kepada dia.siot skema ayat aku nih.dah la time tuh free kick untuk malaysia.after about 5 mins game tu ditangguhkan disebabkan pemberotakan yang dilakukan oleh markus and his team then game diteruskan, then zupzap 1 GOL UNTUK MALAYSIA.haha.then puppap GOL KEDUA UNUK MALAYSIA.yes.so adik aku cakap kalau malaysia buat 4 gol baru best sikit unuk match dekat indon nanti.so aku yang tak tau ape-ape ni dalam hati harap-harap malaysia dapat 4 gol.kamon malaysia kena 4 gol beb.then yes SATU LAGI GOL UNTUK MALAYSIA.haha.bising gila rumah tu sebab aku and my little brother menjerit.then sampai habis masa pun malaysia still dengan 3 gol tuh.tapi aku rasa ok jer pun 3 gol.malaysia boleh main bertahan jer dekat indon nanti.GO MALAYSIA GO.




after the match tu me and my bro pun pergi at FB kitaorang then kitaorang tengok ramai jer yang congrats the team kat wall diaorang.so aku fikir ramai je yang still support malaysia.maybe rakyat malaysian ni lagi patriotik dari yang aku sangkakan.then ade fan ni post dekat wall dia cakap thia is the team yang akan lead for kebangkitan bola sepak malaysia which is t think it could be true if they kekalkan diaorang punya momentum.ok kalau korang tak tau siape yang main for the match meh sini aku bagitau.tapi player yang aku kenal jer la.one of them is KUNA (jersi no 16) kuna ni aku sebut as kana for the whole game 
 sampai adik aku cakap kuna la kak kuna.haha.sori kana err kuna, then mamat ni NORSHAHRUL IDLAN  (no jersi tak dapat dikenal pasti) mamat ni aku panggil dia budak yang baru kahwin sebab time aku tengok berita sukan at buletin utama tuh dia cakap mamat ni bersanding tak sampai 24 hours before the match.but he was a brilliant striker ive seen in malaysian team.atas faktor-faktor aku jarang tengok match malaysia ,then there was a MUSLIM (jersi 24) .si muslim ni pula semua cakap dia ni ex sulaimanians.ok korang tak tau sulaimanians tuh ape.meh sini nenek cakap.sulaimanians nih gelaran untuk pelajar yang study dekat SMK SULTAN SULAIMAN K.TERENGGANU sahaja.ada faham? faham nek.bagus cucu-cucu aku ni  :P .dalam team ni ader FAHMI (jersi no twenty something) which is penjaga gol (dengan gaya tidur atas padang) .and hero malaysia SAFEE (errr jersi no oh aku lupa :( ) .seorang lagi pemain yang aku kenal is ASHAARI.this man was a terengganu player(jersi no 26)

so akhir kata tahniah diucapkan kepada pemain-pemain malaysia atas kejayan korang and do the best in indonesia nanti.gaya aku skema and aku bajet diaorang baca aku punya blog nih.fine.

No comments:

Post a Comment