Monday, November 22, 2010

my holiday...

stelah 5 ari aku tingalkan blog nih now im update with my activities spanjang aku cti kat MELAKA bandaraya bersejarah tuh...mcam2 benda yg aku bt spanjang ku kat melaka...antarenyer aku pgang baby yg bru brumur 24 hari...pergh...tkot gler aku pgang dier ...baby ni nmer dier mohd danish...ank uncle ramzan aku...lpas tuh aku blajar mandikan bdak yg umo 2 taun...bdak ni nmer dier sarah sofia...nice name kan???...sarah ni pn anak uncle ramzan aku gak...dlu dier ni xnak kat org tpi skrunk since da ader adik baru dier kner la bramah mesra ngan org2 kat sekeliling tuk idop...tpi comel bdaknyer...hahaha...okeh skrunk aku nk cter aktiviti yg aku lkukan spanjang aku brade di MELAKA tuh...aku smpai melaka pde mlam ryer lbey krang lam kul 1 pgi camtuh...then after ktoorg adik bradik smpai,uncle aku sampai...kteorg pn aper lgi sembang pny sembang mcam x hingat dunia duk bersembang smpai la pkul 330am mcam tuh...then kteorg pn tido...keesokan pgi tuh aku bgn da pkul 930 am(gler x mcam brayer jerk aku nih) tpi mmg aku x beraye...korban bt sbelah mlam...so mmg x la aku braye time siang tuh(sia2 jer aku angkut bj krung bwak blik) smapai la mlam aku mnetap jer la kat umah arwah nenek n atok aku tuh...mmg x bt paper pn...tgk tv jerk kjer aku...haish...then ari kamis n jumaat tuh pn aku mnetap jer kat umah sbab smue org including makpit,bibik,pakmin,n bdak2 melake pgi skolah sbab diaorg x cti pnjg...cti seari jerk...so mnetap lka aku kat umah...tpi ari sabtu tuh makpit,auntie,uncle,n bdak2 pgi ke MELAKA WONDERLAND...ala tmpt nih mcam SUNWAY LAGOON versi kecik...dri pkul 10am smpai la pkul 4pm kteorg duk brendam lam air tuh...pergh...mmg best lorh...then after blik kteorg singah kat restoran sbab nak mkan lunch...after lunch kteorg pn blik ke umah...then smue terbokang tido(aku x tau korang fham ke x akunyer bhaser nih...huhu)...then sbelah mlamnyer aku n my siblings wif pakmin pegi ke MELAKA RIVER CRUISE...tmpat ni best...korang bleh mlawat satu melaka ni tmpa berjlan...just nek bot jerk...mmg best gler lorh...abis lawatan ke melaka river cruise nih kteorg jejlan sekeliling melaka sbab nk tunjuk kat adik aku azin n nadiah jlan2 kat melaka...then kteorg pgi ke MENARA TAMING SARI...menara taming sari ni tnpt dimaner korang bleh tgk satu melaka dri ats...sound great tmpat nih tpi kteorg x smpat naik sbab da ttup...so amik gamba jer lorh...abis ke menara taming sari kteorg pn brangkat plang ke umah pder jam 1230 pgi...hahaha...abis la lwatan aku ker melaka...bosan+hepi+xcited n mcam2 la prasan yg aku rser spanjang aku brader di melaka...hahaha...nant pic aku upload erk...nyway arini ari senin aku da start kelas...senin dpan OSCE...wish mu gud luck erk kwan2....:)

No comments:

Post a Comment