Friday, March 4, 2011

The Wedding In The Family

assalamualaikum,
sori ler kome dah lame idok update this blog.

Its been a very long time since the last time aku update my blog.Aku pun tak tau kenapa aku dah lama sangat tak update blog ni.Nak kata busy hari tu aku cuti sampai 2 minggu tak terupload jugak aku punya blog.aishhh.Tak tau la kenapa.*cakap jer la yang ko malas nabilah weh*.hahaha

 ni kad kahwin kakak aku.

Disebabkan faktor terlalu lama tidak mengupdate my blog,aku pun dah tak tau nak post ape.Banyak sangat yang berlaku dalam hidup aku since my last entri.Well biar aku mulakan about my sister wedding.Ok untuk pengetahuan korang satu-satunya kakak aku yang bernama NARISHA BINTI MOHD RAMLAN akan menikah atau melangsungkan perkahwinan beliau pada 12/3/2011.kenapa 12/3/2011? Ada something happen ke yang berlaku pada tarikh tersebut sehingga kakak aku dengan nekadnya memilih tarikh tersebut? Tak sebenarnya kakak aku pilih tarikh tersebut sebab tarikh tu jatuh pada hari sabtu dan juga minggu pertama cuti sekolah.Oleh disebabkan itu,kakak aku and my future brother in-law IZHAM ISKANDAR BIN RAZALI memilih tarih tersebut untuk dijadikan tarikh perkahwinan serta penikahan diaorang.

 kotak yang sudah siap dipolish oleh nabilah ramlan.hikhik
ini adalah bekas yang akan diberi kepada tetamu VIP.VIP itu adalah sedare mare aku okeh bukan ct nurhaliza mahupun datuk k.huhu

 langsir yang dipilih untuk bilik pengantin.aku dah cuba untuk betulkan picca tapi tak boley.maaf la yer kawan-kawan


So sepanjang 2 minggu aku bercuti di rumah start on 28 or 29 JANUARY 2011 iaitu sejurus aku menjawab soalan exam orthopedic sampai la 13/1/2011 aku sibuk membanting tulang empat kerat aku ni untuk membantu mak aku menyiapkan persiapan for the wedding.Dari mengpolish kotak untuk dibagi kepada tetamu sampaila ke pemilihan langsir untuk bilik pengantin.Semua aku buat sebab aku fikir after this aku dah tak boleh tolong dah.Kenapa? sebab aku hanya akan balik terengganu pada malam 11/3/2011.yup malam before the wedding.Kenapa? *soalan yang sangat baik yer anak-anak* sebab sekarang ni aku tengah berhempas-pulas mengpraktikan ape yang aku belajar di kawasan klinikal.Yup sekarang aku tengah posting ye kawan-kawan.

pihak lelaki punya kad.same design cuma kaler jer yang lain.

Ok back to the topic,after the wedding sebelah pihak perempuan which is di KUALA TERENGGANU pada 19/3/2011 iaitu seminggu kemudian wedding sebelah iz pulak akan diadakan di PERAK. *owh bakal abang ipar hang orang perak rupanye* haah bakal abang iparku adalah orang tulen perak.So sebab itulah wedding sebelah pihak lelaki diadakan di perak yer anak-anak.Untuk wedding belah iz ni aku tak ada la buzy bebeno sebab untuk belah iz aku hanyalah seorang tetamu.Tetapi walaupun saya soerang tetamu,saya tetap menggunakan segala tenaga yang ada di dalam badan untuk mencari idea untuk menulis surat rasmi yang ditujukan kepada pensyarah saya untuk membenarkan saya menghadiri majlis tersebut (dah lama dah aku tak tulis surat kiriman rasmi oleh itu saya sudah terlupa macam mana nak menulisnya) .

kahwin memang senang tapi nak kahwin tu amat-amat susah.so simpan duet anda mulai sekarang untuk berkahwin yer :D

Oleh kerana aku banyak membantu family aku for the wedding so aku betul-betul mengharap agar majlis ni akan berjalan lancar untuk kedua-dua belah pihak.Aku juga banyak belajar through this wedding which is  kalau nak kahwin sila simpan duit dari awal kerana kos untuk berkahwin sekarang amat mahal melainkan jika anda tertangkap basah and then dapat kahwin free :D

P/S :ada tak aku cakap bahawa aku menghabiskan almost RM 500 semata-mata untuk membuat dua helai baju untuk dipakai pada kedua-dua majlis tersebut? Kan aku dah cakap nak kahwin ni mahal bukan saja untuk pengantin tetapi untuk family pengantin sekali tau tak??? tau cikgu :(

No comments:

Post a Comment